Polityka prywatności

Regulamin sklepu internetowego

§ 1 Postanowienia wstępne

Sklep internetowy Candlestore dostępny pod adresem internetowym www.candlestore.pl
prowadzony jest przez    

MK Spółka z o.o. Sp. K, 83-110 Tczew, ul. Pomorska 1, NIP: 5932622234, KRS 0000798918

2. Niniejszy
Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców
korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego
oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za
pośrednictwem Sklepu.

§ 2 Definicje

  1. Konsument
    osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której
    przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
    zawodową.

2 . Sprzedawca

MK Spółka z o.o. Sp. K,
83-110 Tczew,
ul. Pomorska 1,
NIP: 5932622234,
 KRS 0000798918

Klient
każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.

  • Przedsiębiorca
    osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną,
    której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu
    działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  • Sklep
    sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.vigonez.com.
  • Umowa zawarta na
    odległość
    – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu
    zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności
    stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków
    porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  • Regulamin
    niniejszy regulamin Sklepu.
  • Zamówienie
    oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i
    zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze
    Sprzedawcą.
  • Konto
    konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz
    informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  • Formularz rejestracji
    – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  • Formularz zamówienia – interaktywny
    formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności
    poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży,
    w tym sposobu dostawy i płatności.
  • Koszyk – element oprogramowania Sklepu,
    w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje
    możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości
    produktów.
  • Produkt – dostępna w Sklepie rzecz
    ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  • Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży
    Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem
    Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do
    cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

§ 3 Kontakt ze Sklepem

  1. Adres
    Sprzedawcy: Słowackiego 2, 80-257 Gdańsk
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: gdansk@candlestore.pl
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48 666 19 6666
  4. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą
    adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.

§ 4 Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym
przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne
są:

  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i
    przeglądarką internetową.
  2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  3. włączona obsługa plików cookies,,

§ 5 Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo
    zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w
    funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób
    trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą
    techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania
    Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w
    asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z
    postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3.  Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
  • Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta
    składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport,
    dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach
    Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli
    związania się Umową Sprzedaży.

§ 6 Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Klient ma możliwość założenia konta w Sklepie. Należy w
    tym celu wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących
    danych. Imię i nazwisko, nazwa firmy (w przypadku klienta B2B), adres, NIP,
    adres e-mail, nr telefonu.
  2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie
    loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania
    przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto
    poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za
    pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§ 7 Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia
należy:

  1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
  2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a
    następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” ;
  3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia
    Zamówienia bez rejestracji;
  4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez
    rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy
    Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj
    przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne
    niż dane odbiorcy Zamówienia,
  5. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk
    “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w
    wiadomości e-mail,
  6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w
    zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z
    zastrzeżeniem § 8 pkt 3.

§ 8 Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy
    lub odbioru zamówionego Produktu:
  2. Przesyłka pocztowa.
  3. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
  4. Odbiór osobisty dostępny pod adresem siedziby firmy.
  5. Wysyłka InPost- paczkomaty.
  6. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
  7. Płatność przy odbiorze osobistym
  8. Płatność za pobraniem
  9. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
  10. Płatności elektroniczne Dotpay.
  11. Płatności PayPal

3. Szczegółowe informacje na
temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za
stronach Sklepu.

§ 9 Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
    następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza
    zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie
    potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do
    realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji
    następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości
    e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej
    Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta:
  4. płatności przelewem, płatności elektronicznych albo
    płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w
    terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym
    razie zamówienie zostanie anulowane.
  5. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient
    obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
  6. płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki,
    Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 3
    dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
  7. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór
    osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego
    opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez
    Klienta podczas składania Zamówienia.
  8. A W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach
    dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.

6. W przypadku wyboru przez
Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez
Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru
Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie
stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres
poczty elektronicznej Klienta.

§ 10 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
  4. W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
  5. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy
    wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  6. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  7. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  8. Skutki odstąpienia od Umowy:
  9. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość
    Umowę uważa się za niezawartą.
  10. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca
    Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
    oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego
    płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów
    wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż
    najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
  11. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
  12. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  13. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy
    podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w
    którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie
    zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
  14. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu,
    także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten
    nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
  15. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości
    Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne
    do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

9. W przypadku gdy ze względu na
charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą,
informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w
opisie Produktu w Sklepie.

10. Prawo do odstąpienia od umowy
zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:

  1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
    nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca
    zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana
    w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić
    ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
    zostało otwarte po dostarczeniu,
  3. w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca
    szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  4. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni
    usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez
    rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci
    prawo odstąpienia od Umowy,
  5. w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na
    rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą
    wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
  6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
    dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
    innymi rzeczami,
  7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe,
    których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których
    dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy
    od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
  8. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe
    lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym
    opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  9. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
    wyjątkiem umowy o prenumeratę,
  10. o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane
    na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
    zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po
    poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,

§ 11 Reklamacja i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
  • W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy
    towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w
    kodeksie cywilnym.
  • Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą
    elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.

4. Sprzedawca
ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest
Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument,
a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego  terminie 14 dni, uważa się, że żądanie
Klienta uznał za uzasadnione

§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z 
    pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
    oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
    internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
    społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
    http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
    http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości
    skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
    roszczeń:
  3. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego
    polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15
    grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z
    wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
  4. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn.zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
  5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie
    rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej
    pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
    społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in.
    Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§ 13 Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za
    pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za
    pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy
    Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
  4. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie
    internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską,
    Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi
    lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
  5. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie
    internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą
    Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi
    obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.

4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych
niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia
tejże umowy.

§ 14

Postanowienia końcowe

1. Umowy zawierane poprzez Sklep
internetowy zawierane są w języku polskim.

2. Sprzedawca zastrzega sobie
prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany
przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te
zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej
zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.

3. W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy
prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych
osobowych.

4. Klient ma prawo skorzystać z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym
celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR
dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.